Hoppa till sidans innehåll

Kiosk/Liftbemanning


Att vara lift- och kioskvärd

Detta innebär att varje familj med barn i träning får ansvaret för liften eller kiosken vid ett fåtal tillfällen under säsongen. Liftvärden ansvarar för skötseln av liftarna, oavsett om man själv kan närvara, och ansvarar för att skaffa fram  tillräckligt antal liftskötare.  På samma sätt ansvarar kioskvärden för att sköta kiosken och se till att denna är bemannad under den aktuella tiden.

Möjlighet finns att om så önskas friköpa sig från arbetsplikt. Detta skall meddelas klubben innan säsongen startar. Kostnaden för detta är 2600 kr och skall vara inbetald senast 23/12. Avgiften motsvarar kostnaden att hyra in personal för att täcka arbetsbehovet som avses. Vid fler än ett barn halveras avgiften från barn 2 och framåt, dvs. 1300 kr per barn.

 

Hur många gånger behöver jag bemanna kiosk/lift per säsong?

Beroende på snötillgång och öppettider kan detta variera. Räkna dock med att under en normalsäsong bemanna liften eller kiosk vid 2-3 tillfällen per barn ni har i träning.

Observera att detta kan variera beroende på snötillgång och öppettider. 

Har man barn i träningsgrupp ingår även att hjälpa till vid hemmatävlingar.

 

Vad gäller för Skidskolan?

För familjer med barn i skidskolan gäller att de ansvarar för bemanning av en lift eller kiosk vid två tillfällen per barn och säsong. 

Depositionsavgift behöver ej erläggas för barn i skidskolan. I övrigt gäller samma instruktioner och regler för skidskolan som för träningsgrupperna.

 

Arbetsinstruktioner för Liftvärdar

  • En liftvärd ansvarar för att denne finns tillgänglig femton minuter före backens öppnande till och med stängning den aktuella dagen.    
  • Alla som åker lift måste bära synligt liftkort varje gång liften beträds.
  • Inträffar fel på utrustningen/liftarna - kontakta kommunens personal, gör inget själv! Kommunens personal tillhandahåller walkie-talkie som ni använder för att kontakta dem.
  • Tider för respektive familj framgår av listan under länkarna nedan som bokningen av arbetspassen gjorts.
  • Alla som arbetar i liften måste vara över 15 år.                    
  • Familjen till de som arbetar i liften åker gratis den nämnda kvällen.
  • Klubben bjuder på förtäring under dagen/kvällen till den som har arbetspasset.

Arbetsinstruktioner för Kioskvärdar

Tom Almström 0702-792641

Hur bokar jag mina arbetspass? – Så här fungerar det!

Inför säsongsöppningen  läggs schema med arbetspass ut på bokningslänkar, en länk för respektive månad. Schemat innehåller de arbetspass för kiosk respektive lift som vi har ansvarar för att bemanna.

Inledningsvis är länkar för arbetsschema under januari och februari att läggas ut därefter kommer arbetsschema för mars  att läggas ut, detta annonseras på www.vitesse.se på förstasidan under ”Klubbnyheter".

 

Under den vecka som backen öppnar finns möljligheten att gå in på respektive länk och boka in sina arbetspass. Efter denna vecka sker tilldelning av arbetspass för de som ej själva bokat in sina tider.

Skulle ni bli tilldelade en tid som inte passar er ansvarar ni själva för att kontakta någon annan familj för att försöka byta. Namn och telefonnummer finns utsatt på varje arbetspass i schemat.

 

 

Arbetsschema kiosk och lift

Bokning arbetsschema:

Januari:

https://sk-vitesse.doodle.com/poll/u5wxgnwv6xeue4qn

Februari:

https://sk-vitesse.doodle.com/poll/tu64dxu35zbx484w

Mars:

Tisdagar och Torsdagar 17:00 - 21:00 är träningskvällar. Då ansvarar föräldrar för respektive träningsgrupp samt skidskolan för liftbemanning under den tid som respektive grupp tränar. (Skidskolan, U12, U10 och U8 17-19, U16, U14 och Juniorer 19-21). Dessa tider är ej bokningsbara. Kiosken är stängd träningskvällar.

 

Hälsningar

/Kiosk&Liftgruppen

Uppdaterad: 2017-02-27 12:48
Skribent: Tom Almström

furhoffs

 

Intersport15

 

LindstromsBil_cmyk_utan_orter

Postadress:
SK Vitesse - Skidor
Box 92020
54102 Skövde

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info